Kisah Seram Jam 3 Pagi - Prediksi Bola Terpercaya | Prediksi Togel Terpercaya | Berita Bola Terhangat

News

Rabu, 29 Januari 2020

Kisah Seram Jam 3 Pagi









Pukul 3 pagi sering kali disebut sebagai waktu dimana para mahluk halus melakukan aksi mereka. Pukul 3 pagi juga sering dikait-kaitkan sebagai "witch hout. Dikatakan jika "witch hour" merupakan waktu dimana mahluk halus yang seperti syaitan, hantu yang sewaktu dengannya juga kadang menampakkan diri mereka. Pada jam 3 pagi tersebut juga kekuatan gelap berada kekuatan terkuatnya dan paling pas digunakan ketika sedang melakukan ritual guna-guna, santet ataupun sihir. Kami pun akan memberikan 3 kisah seram pada pukul 3 pagi.

1. Rambut Palsu

Image result for hantu berambut palsu

Dua orang adik yang bernama Hot dan Cool ini terpaksa mengambil alih tugas untuk menjaga kedai rambut palsu dari keluarga mereka apabila orang tua mereka cuti ke China. HIngga pada suatu hari, ada seseorang pelanggan yang menawarkan rambut asli yang berkualitas tinggi dan menawarkan dengan harga yang berkualittas juga seperti halnya rambut tersebut. Hot pun langsung membeli rambut tersebut tanpa mengetahui jika rambut tersebut sebenarnya dicuri dari seorang mayat perempuan yang telah mati bunuh diri. Pada malam itu, May yang bekerja hingga larut malam itu pun menjahit rambut yang tadi telah dia beli untuk dijadikan sebagai rambut palsu. Namun ketika sudah jam 3 pagi, jelmaan hantu perempuan tersebut pun mengganggunya. Dipercaya jika hantu tersebut merupakan pemilik dari rambut tersebut.

Tidak lama kemudian, Cool pun meminta untuk pulang kerumah bersama dengan ketiga temannya. Salah satu teman Cool bermain-main dengan rambut palsu tersebut dan ini pun membuat Hot menjadi marah. Kemudian, terjadilah pertengkarang antara kaka adik tersebut dan Cool pun menyuruh rekannya untuk meletakkan kembali rambut palsu tersebut ke tempat semulanya. Namun apabila rekannya tidak juga kembali semula, Cool pun akan menjumpai rekannya tersebut degan kepala terpenggal disalah satu kamar.

Hantu tersebut pun terus meneror mereka berempat dan kemudian hantu tersebut membunuh kedua teman si Cool. Sekarang pun hanya tersisa kakak adik tersebut, Hot dan Cool, mereka pun coba untuk melarikan diri. Namun semua akan menjadi sia-sia jika mereka semua menjadi mangsa dari hantu tersebut.

2. Hantu Pengantin

Image result for hantu pengantin

Lil, yang merupakan seorang petugas mayar ditugaskan untuk mengurus mayat sepasang pengantin, Hary dan Celine yang meninggal seminggu sebelum mereka menggelar acara pernikahan mereka. Ketika pemeriksaan dilakukan, pengurus mayat tersebut pun membuka keranda dari pengantin perempuan tersebut untuk menghalau cicak agar tidak menyelinap masuk kedalam keranda berkenaan. Ketika keranda itu dibuka, Lil pun sangat terpesona dengan kecantikan paras dan rupa yang dimiliki oleh Celine.

Lil pun terbayang-bayang dengan kecantikan dari wajah Celine ini sehingga ia pun terbawa kedalam mimpi. Didalam mimpinya tersebut, Lil melihat Celine menangis sambil meminta tolong untuk menyelamatkannya daripada Hary yang cemburu buta dan panas baran. Kemudian Lil pun memisahkan pasangan pengantin terseut dengan harapan ia dapat menyelamatkan Celine walaupun Hary sudah tiada. Lil  pun menjadi semakin rapat dengan mayat dari Celine dan hingga pada suatu malam dirinya tidak dapat membendung lagi nafsnya lalu Lil pun langsung saja meniduri mayat Celine.

Pada tengah malam itu, Lil mendengar suara bising dan pergi untuk memeriksa bunyi tersebut. Namun dia amat takut apa bila yang dia temui adalah mayat dari Hary. Setelah kembali ke kamar tidur, Celine pun menyeret Lil kebawah katil dan kemudian menikam kaki dari Lil. Lil yang saat itu juga sudah ketakutan pun kemudian bertemu dengan mayat dari Hary, pada saat itu juga kebenaran mengenai apa yang berlaku diantara pasangan pengantin tersebut pun bagaikan tersingkap didepan mata Lil.

Rupa-rupanya Hary mengurung Celine bukan karena cembutu, namaun untuk mengelakkan Celine dari pada ia bunuh diri. Selepas Hary melepaskan Celine karena rasa bersalah dan simpati, Celine pun berhasil melawan Hary dan memecahkan sebuah patung kaca. Hary yang berupaya untuk mencoba mendapatkan kembali serpihan kaca tersebut dari tangan Celine, namun malangnya Cherry terkelar leher Mike semasa pergelutan itu berlaku. Cherry kemudiannya mengelar lehernya sendiri dan kedua-duanya mati bersama.

Kini barulah Tod sedar bahawa Cherry sebenarnya mempunyai masalah mental dan dia telah menempah bahaya kepada dirinya sendiri apabila dia meniduri mayat Cherry. Cherry kemudian bertanya sama ada Tod tidak lagi mencintai dia dengan cara yang sama dia bertanya kepada Mike. Mendedahkan mukanya yang kini buruk, Cherry mencium Tod dan menyebabkan Tod pengsan akibat terlampau takut. Apabila terjaga daripada pengsan, Tod panik kerana beliau terperangkap di dalam keranda bersama dengan mayat Cherry.

 3. Kerja Lebih Masa (Overtime)

Image result for hantu di kantor

Ini kisah eksekutif sebuah syarikat, Karan dan Tee suka menakut-nakutkan pekerja mereka yang kononnya kerja lebih masa (overtime) dengan ‘prank’ hantu. Mereka berdua saja buat begitu kerana selalu sangat pekerja mereka klaim overtime padahal kerja bukan banyak mana pun, boleh je kalau nak disiapkan dalam waktu bekerja tanpa buat overtime.

Satu malam, mereka berdua ni cuba menakutkan dua orang pekerja, Bump dan Ging yang tengah buat overtime masa itu dengan kepala terbang. Namun ‘prank’ itu gagal untuk menakutkan meraka. Mereka berdua memberitahu bahawa mereka datang ke pejabat untuk menyiapkan dokumen yang diperlukan untuk mesyuarat yang akan diadakan esok. Selepas menyiapkan semua kerja, mereka berempat memutuskan untuk pulang ke rumah.

Semasa berada di dalam lif, tiba-tiba salah seorang daripada eksekutif yang nakal itu menerima panggilan telefon daripada setiausaha mereka yang memaklumkan bahawa Bump dan Ging ditemui mati di bahagian bawah tangga. Rupa-rupanya Bump dan Ging telah terjatuh daripada tangga dan terhempas ke tingkat satu setelah ditakutkan oleh ‘prank’ kepala terbang oleh bos mereka.

Menyedari dua pekerja di belakang mereka sebenarnya telah mati, Karan cuba menekan butang berhenti untuk keluar dari lif tersebut namun dihalang oleh Bump. Lif itu kemudiannya terus bergerak ke bawah menuju kegelapan. Sebagai peringatan di sini, jangan melampau sangat nak ‘prank’ orang kerana boleh mengundang kecelakaan dan lebih malang lagi jika mengakibatkan kematian.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar